X
شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ۱۳۷۷
چچ

منشور روابط اخلاقی و اجتماعی درسازمان


1- در همه حال خدا را ناظر بر امور دانسته و انجام کار ارباب رجوع را بر هر کار دیگری ترجیح دهیم.

2-درجایگاه ومسئولیت خویش با حفظ کرامت وحرمت انسانها،تکریم شهروندان وجلب رضایت ارباب رجوع نسبت به انجام امورمحوله‌جدی باشیم.

3-براساس توصیه قرآن کریم «والکاظمین الغیظ والعافین عن الناس» در مقابل عصبانیت ارباب رجوع شکیبائی و آرامش را برگزینیم.

4-درانجام وظیفه وراهنمایی وپاسخگوئی به مراجعین به اندازه‌ای با جدیت و علاقه رفتار کنیم تا مراجعه کننده در لحظه دریافت خدمات، انگیزه ما را در خدمت به خود با تمام وجودلمس نموده واحساس نماید که متصدیان امر در حل مشکلات و انجام امور فعال ، توانمند و با انگیزه هستند.

5- تلاش کنیم که با اطلاع رسانی لازم و شفافیت امور و پرهیز از ابهام و ایهام گویی شرایط را به گونه‌ای آوریم که از ایجاد زمینه برای شایعه سازی پیشگیری شود.

6-درایجاد فضای مطلوب جهت افزایش اطمینان ارباب رجوع کوشش نموده و فرهنگ پاسخگو بودن به مردم و سرعت و دقت در ارائه خدمات به آنان را وظیفه خود دانسته و فضای مراوده به آنان را به گونه‌ای ایجاد نمائیم که حاکی از ارتباط متقابل و اطمینان کامل باشد.

7-از تشریفات غیراصولی و زائد در ارائه خدمات به مراجعین پرهیز نموده و در همه حال برای ارباب رجوع نقش مشاور را داشته و حتی الامکان تا حصول نتیجه نهایی با او همراهی می‌نماییم.

8- حضور به موقع ، انجام امور در وقت معین، رعایت قوانین و مقررات و دقت در کار را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

9- از مظاهر فساد اداری نظیر تبعیض، سفارش و از پذیرش هرگونه هدیه تحت هر عنوان جداً اجتناب نماییم.

10-مراجعه کنندگان در اغلب اوقات آئینه خوبی برای نشان دادن نحوه کار ما هستند بنابراین به انتقادات و پیشنهادات آنها با دید مثبت و سازنده توجه نماییم.

11-اگر خدمتی برای ارباب رجوع انجام می‌دهیم آن را بزرگ ننموده و منتی بر وی نگذاریم و این خدمت را یک وظیفه دانسته و احساس مسرت داشته باشیم.

12-برخورد ما باارباب رجوع همیشه با لبخندهمراه بوده وبدون درنظرگرفتن موقعیت اجتماعی وی، باید روابط و مناسبات خوبی با او داشته باشیم.

13-برای وقت ارباب رجوع ارزش قایل هستیم. لذا سرعت عمل در پاسخگویی و راهنمایی لازم برای به حداقل رسانیدن زمان انجام، کار لازم و ضروری است.

14- به منظور ارتقاء‌سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به مراجعین در تجهیز خود به اطلاعات، دانشها و مهارتهای روز در راستای نیل به اهداف سازمانی و انجام بهتر وظایف جدی باشیم.

15-در رازداری و خودداری از افشای اسناد محرمانه بکوشیم و از ارائه مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آنها را ندارند خودداری نماییم.

16-در صورتیکه درباره مطالبی علم و آگاهی کامل نداشته باشیم از اظهارنظر اجتناب نموده و پاسخ صحیح را پس از مشورت با کارشناسان خبره و اهل فن ارائه نماییم.

17- درمحیط کار با همکاران صمیمی بوده و از تضعیف آنان در محیط اداری خودداری نموده وهمیشه باظاهر مرتب وآراسته درمحل کارحاضر شویم.

18-همه افراد جامعه قابل احترام هستند و انتظار دارند که خویشتن را ارزشمند ببینند و این ارزشمندی بر پایه‌ای محکم استوار می‌باشد و پابرجاترین و سالم ترین عزت نفس بر پایه احترامی که مستحق آنیم استوار است نه براساس شهرت یا آوازه ظاهری و تملق‌ها.

19-سعی می‌نمائیم همیشه رفتارمان مؤید و تقویت کننده گفتارمان باشد و از دادن هرگونه وعده و وعید و ایجاد حق باتوجه به مشکلات و محدودیتهای اداری خودداری نمائیم و در صورت امکان در پاسخگویی مستندات قانونی و اداری را مدنظر قرار دهیم.

20- باورها و ارزشهای اخلاقی فوق تعیین کننده نوع رابطه انسانی ، عاطفی و اسلامی است که ما با ارباب رجوع برقرار می‌کنیم و بر ضرورت انجام آن تأکید داریم و معتقدیم که انعکاس اعمال ما در ارائه خدمت صادقانه و خالصانه به مراجعین محترم علاوه بر بازتاب دنیوی ذخیره آخرتمان خواهد شد زیرا عبادت به جز خدمت خلق نیست.
مطالب زیرمجموعه
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 2.2912974357605
Query time: 1.5909711519877